بورسیه مقطع دکتری

بورسیه در مقطع دکتری

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین تفاوت‌های تحصیل در مقاطع بالاتر در ایران و در بخشی از کشورهای توسعه یافته دنیا، تامین کمک هزینه‌های تحصیلی است. بورسیه تحصیلی، بار روانی سنگینی را از دانشجو کاسته و باعث می‌گردد که با آرامش بیشتری به تحصیل بپردازند. بورس تحصیلی بیشتر به دانشجویان مقاطع تحصیلات عالیه کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می پذیرد و متقاضیان عزیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بورسیه های کشور مجارستان فرصت این را خواهند داشت تا با کسب مشاوره از گروه مهاجرتی راه کوچ شرایط خود را برای دریافت این بورسیه ها به رایگان ارزیابی کنند.

دانشجویان مقطع دکتری برای دریافت بورس تحصیلی در این مقطع باید مدارک کارشناسی ارشد خود را ارائه دهند. و دوره های مربوط به این مقطع حدود  3 الی 5 سال می باشد. که البته این موضوع بستگی به رشته تحصیلی خواهد داشت.

انواع بورسیه تحصیلی مقطع دکتری در کشور مجارستان

  • بورس تحصیلی Stipendium Hungaricum

درباره بورسیه  استیپندیوم مجارستان:

بورسیه  Stipendium Hungaricum   یک بورسیه متقابل بین دولت ایران و مجارستان است، و متقاضی میبایست همزمان  درخواست خود را در سامانه Stipendium Hungaricum  و سامانه سجاد ایران ثبت کند.

این بورسیه معتبرترین برنامه بورس تحصیلی آموزش عالی دولت مجارستان است و به متقاضیان در بیش از ۶۰۰ رشته تحصیلی ارائه می‌گردد که کلیه زمینه‌های آموزش عالی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و حتی رشته‌های تحصیلی پاره وقت را تحت پوشش قرار می‌دهد

انواع بورسیه تحصیلی مقطع دکتری در کشور مجارستان

  • بورس تحصیلی Stipendium Hungaricum

درباره بورسیه  استیپندیوم مجارستان:

بورسیه  Stipendium Hungaricum   یک بورسیه متقابل بین دولت ایران و مجارستان است، و متقاضی میبایست همزمان  درخواست خود را در سامانه Stipendium Hungaricum  و سامانه سجاد ایران ثبت کند.

این بورسیه معتبرترین برنامه بورس تحصیلی آموزش عالی دولت مجارستان است و به متقاضیان در بیش از ۶۰۰ رشته تحصیلی ارائه می‌گردد که کلیه زمینه‌های آموزش عالی در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و حتی رشته‌های تحصیلی پاره وقت را تحت پوشش قرار می‌دهد

ارزش بورسیه  استیپندیوم مجارستان در مقطع دکتری:

در مقطع دکترا حدود ۴۵۰ یورو برای هر ۴ ترم تحصیلی ابتدایی و ۵۸۰ یورو برای دوره دوم تحصیلی یعنی ۴ ترم پایانی توسط دولت مجارستان در نظر گرفته شده است. در طول دوران تحصیل ، خوابگاه به دانشجوی بورسیه بصورت رایگان ارایه می گردد.

همچنین دانشجویان علاوه بر دریافت کمک هزینه های مربوط می توانند از خوابگاه های خودگردان دانشگاه های مربوطه نیز استفاده کرده و هیچ گونه هزینه ای را از بابت اقامت پرداخت نکنند.

با استفاده از این بورسیه در صورت عدم استفاده از خوابگاه مبلغ ۱۲۰ یورو به دانشجویان هر دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت می‌گردد. یکی از مهم‌ترین کاربردها و مزایای این بورسیه، تامین بیمه سلامت بوده که یک تکیه‌گاه  امن روانی و فکری را برای داوطلبین و خانواده‌های آنها مهیا می‌کند.

کمک هزینه خوابگاه

کمک هزینه بیمه درمانی

کمک هزینه تحصیلی

مقطع

ماهیانه حدود ۱۲۰ یورو

حدود ۲۷۵ یورو به ازای هر سال

۴۵۰ یورو به ازای هر ماه

( ۴ ترم اول )

۵۸۰ یورو به ازای هر ماه

(۴ ترم پایانی )

دکتری

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

مدارک مورد نیاز برای بورسیه دولتی کشور مجارستان در مقطع دکتری : 

  • انگیزه نامه حداقل در یک صفحه با قلم Times New Roman  با فونت 12 حداقل 300 لغت مدرکی دال بر تسلط کافی به زبان انگلیسی متناسب با برنامه تحصیلی با هدف در مقطع دکتری
  • ترجمه رسمی گواهینامه پایان دوره تحصیلی و ریز نمرات با تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه
  • رزومه قوی بدون گپ تحصیلی به صورت سال به سال
  • مدرک زبان
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی با تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه کپی گذرنامه معتبر با حداقل 18 ماه اعتبار
  • دو توصیه نامه از اساتید دانشگاهی پیشین
  • این مدارک باید در سایت اداره بورس تحصیل آپلود شده و به تایید مرکز درخواست برسد.
  • برای دانشجویان مقطع دکتری پروپوزال تحقیقاتی حداقل در دو صفحه همراه با انگیزه نامه و توصیه نامه از سوی دو استاد باید ارائه گردد.
  • در صورتی که متقاضی در مقاطع تحصیلی قبلی خود به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشد نیازی به ارائه مدرک IELTS یا TOFEL ندارد.

گواهی سلامت جسمانی از یک پزشک متخصص برای بیماری های اپیدمی، هپاتیت A، B ، C ، ایدز و عکس قفسه سینه

نکاتی که باید هنگام ثبت نام بورسیه مجارستان به آن دقت کنید :

  • استفاده از بورس دولت‌های خارجی در طول دوران تحصیل هر فرد تنها یکبار امکان‌پذیر است.
  • حداکثر سن برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد ۳۰ سال و دکتری ۳۳ سال در زمان فراخوان است.
  • مسئولیت هرگونه مغایرت اطلاعات و مدارک مورد نظر مانند معدل مدارک تحصیلی مورد نیاز و سایر، متوجه متقاضی بوده و در صورت اثبات تخلف، صلاحیت داوطلب در هر مرحله‌ای از پذیرش ابطال می‌گردد.
  • تعداد بورسیه تحصیلی در مجارستان محدود می باشد و با توافق وزارت علوم مجارستان امکان پذیر است. سالیانه 100 نفر بورسیه از دانشجویان ایرانی می پذیرد که باید واجد شرایط باشند.
  • ارزیابی مدارک تحصیلی دادنشجویان و تایید نهایی پذیرش بورسیه با توجه به شرایط علمی و تحصیلی دانشجو متعاقباً اعلام خواهد شد.
  • داشتن مدارکی همچون مقالات علمی به چاپ رسیده در ژورنال های بین المللی مانند ISI و ارایه تز و پروپوزال های تحقیقاتی موثر است. دانشجویانی که مدارج علمی خوبی دارند و جزو دنشجویان محقق هستند شانس پذیرش بورسیه بیشتری را دارند.
  • ارائه انگیزه نامه صادقانه جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های مجارستان بسیار مهم است و همچنین ارائه مدارکی منبی بر سلامتی جسمی و روحی متقاضی جهت دریافت بورس ضروری است.

ترجمه رسمی گواهینامه پایان دوره تحصیلی و ریز نمرات با تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه

  • بورس تحصیلی دولتی دو جانبه

بورسیه‌های تحصیلی دوجانبه دولتی براساس توافق‌نامه همکاری علمی و آموزشی است که توسط دولت‌های دو کشور امضا شده است. در این توافق‌نامه طرف مجارستانی متعهد است به دانشجویان خارجی که شهروند کشور طرف قرارداد هستند بورسیه تحصیلی ارائه دهد. بورسیه تحصیلی مالی EEA Grants به طور کلی ۴ نوع فعالیت را تحت پوشش قرار می‌دهد که عبارتند از:

  • بازدیدهای مقدماتی
  • پروژه‌های متحرک در آموزش عالی
  • پروژه‌های متحرک در موسسات آموزشی
  • پروژه‌های همکاری بین‌نهادی و بین موسسات آموزش عالی مجارستان
  • بورس تحصیلی Erasmus+

هدف از ارائه این بورسیه آموزش به شهروندان اروپایی جهت ایجاد مهارت و خلاقیت مورد نیاز در یک جامعه دانش بنیان است. این برنامه فرصت‌هایی را برای بیش از ۴ میلیون اروپایی برای تحصیل، آموزش و کسب تجربه کاری در خارج از کشور فراهم می‌کند. بورسیه تحصیلی Erasmus+ متقاضیان تحصیلی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ، مقدونیه، ترکیه و صربستان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

دانشجویان برخی از دانشگاه‌های مجارستان می‌توانند یک یا دو ترم از تحصیل خود را به طور رایگان در یک کشور دیگر سپری کنند. این بورسیه کلیه مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. دوره تحصیل شما در خارج از کشور می‌تواند حداقل از ۳ ماه (یا ۱ ترم تحصیلی سه‌ماهه) تا حداکثر ۱۲ ماه به طول انجامد.

  • بورس تحصیلی CEEPUS

این فرصت‌ها برای تقویت روابط حرفه‌ای و شخصی بین دانشمندان اروپای مرکزی طراحی شده است. اگر متقاضی بورسیه تابعیت متفاوتی دارد اما مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های یکی از کشورهای عضو است، واجد شرایط درخواست بورسیه تحصیلی CEEPUS است. دوره تحصیلی دانشجو برای استفاده از این بورسیه شامل نهایتا ۱۰ ماه است.

  • بورس تحصیلی EEA

در چارچوب کمک‌های مالی این انجمن به منظور کاهش نابرابری اقتصادی و اجتماعی و تقویت همکاری‌های دو جانبه بین نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین (کشورهای اهدا کننده) و کشورهای ذی‌نفع مانند مجارستان تهیه شده است. این بورسیه در حوزه برنامه‌هایی است که توسط کشورهای اهدا کننده تامین می‌گردد و امکان تحصیل دانشجویان، استادان و کارکنان برای کسب مهارت‌های جدید و کسب تجربه بین‌المللی را فراهم می‌آورد

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید ؟
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟