دوره پزشکی و پیراپزشکی در مجارستان

دوره‌های پیش‌پزشکی یا فاندیشن در مجارستان

تحصیل در دوره‌های پیش پزشکی یا فاندیشن در مجارستان، برای آن دسته از متقاضیان با دانش زبانی ضعیف و یا عدم امادگی برای ورود به دانشکده های پزشکی را دارند،  بسیار مناسب است.

در دوره‌های پیش پزشکی ، متقاضی با تحصیل در یک الی دو ترم به زبان انگلیسی برای آزمون ورودی آماده می شوند و شانس قبولی خود را بالا میبرند. زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا شده اند و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده‌اند. دوره‌های فاندیشن نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. از مزایای این دوره‌ می‌تواند به این نکته که متقاضیان میتوانند بعد از اتمام سال سوم دبیرستان وارد این دوره شوند اشاره کرد.

دروس و مواد آموزشی دوره پیش پزشکی

زبان انگلیسی عمومی ، زبان انگلیسی پزشکی(مدیکال ترمینولوژی)، بیولوژی سلولی ملکولی، ژنتیک، شیمی عمومی، شیمی آلی، شیمی معدنی، مقدمه ای بر بیوشیمی ، آناتومی، بافت شناسی، لاتین و کلاس درس به روش تعاملی و آموزشهای کامپیوتری، شنوایی و دیداری و ارائه گزارش تحقیقاتی برگزار می گردد.

معرفی دانشگاه‌های پزشکی در کشور مجارستان

در کشور مجارستان ۴ دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی ، فیزیوتراپی  و دندانپزشکی فعال هستند که از دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل رشته‌های پزشکی در خارج از کشور هستند استقبال می‌کنند. دانشگاه‌هایی که سالانه دانشجویان بین‌المللی را جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی پذیرش می‌کنند عبارتند از:

تحصیل در دوره‌های پیش پزشکی یا فاندیشن در مجارستان، برای آن دسته از متقاضیان با دانش زبانی ضعیف و یا عدم امادگی برای ورود به دانشکده های پزشکی را دارند،  بسیار مناسب است.

در دوره‌های پیش پزشکی ، متقاضی با تحصیل در یک الی دو ترم به زبان انگلیسی برای آزمون ورودی آماده می شوند و شانس قبولی خود را بالا میبرند. زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا شده اند و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده‌اند. دوره‌های فاندیشن نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

 از مزایای این دوره‌ می‌تواند به این نکته که متقاضیان میتوانند بعد از اتمام سال سوم دبیرستان وارد این دوره شوند اشاره کرد.

دروس و مواد آموزشی دوره پیش پزشکی

زبان انگلیسی عمومی ،

زبان انگلیسی پزشکی(مدیکال ترمینولوژی)، بیولوژی سلولی ملکولی، ژنتیک، شیمی عمومی، شیمی آلی، شیمی معدنی، مقدمه ای بر بیوشیمی ، آناتومی، بافت شناسی، لاتین و کلاس درس به روش تعاملی و آموزشهای کامپیوتری، شنوایی و دیداری و ارائه گزارش تحقیقاتی برگزار می گردد.

 

معرفی دانشگاه‌های پزشکی در کشور مجارستان

در کشور مجارستان ۴ دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی ، فیزیوتراپی  و دندانپزشکی فعال هستند که از دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل رشته‌های پزشکی در خارج از کشور هستند استقبال می‌کنند. دانشگاه‌هایی که سالانه دانشجویان بین‌المللی را جهت تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی پذیرش می‌کنند عبارتند از:

دانشگاه سمل‌وایس مجارستان

دانشگاه پچ کشور مجارستان

دانشگاه دبرسن کشور مجارستان

دانشگاه سگد کشور مجارستان

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

رشته های پر متقاضی پزشکی در دانشگاه های مجارستان

دوره پزشکی در مجارستان

برای تحصیل پزشکی در کشور مجارستان ابتدا باید اشخاص یک دوره کالج یک ساله را بگذرانند. در این دوره یک ساله به متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی دروس زیست، ‌شیمی، زبان و دیگر دروس سال های آخر دبیرستان تدریس می شود. در واقع این این دوره به دانش آموزان کمک می کند که برای آزمون و کنکور پزشکی مجارستان آمادگی لازم را پیدا کنند. پس از گذراندن این دوره کالج یک ساله، زمان برگزاری آزمون ورودی پزشکی در مجارستان می رسد..

دانشجویان با پشت سر گذاشتن 6 سال تحصیل موفق در رشته پزشکی در این کشور ، به‌عنوان پزشک عمومی معرفی می‌گردند و پس از آن نیز می‌تواند برای تخصص در زمینه مختلف پزشکی اقدام کرده و دوره‌های تخصصی را نیز سپری کند. مدت زمان تحصیل در دوره پزشکی عمومی هم ۶ سال بوده که این دوره در ۱۲ ترم ارائه می‌گردد. دو سال اول دوره شش‌ساله مربوط به درس‌های پایه و اساسی رشته پزشکی است و در سال سوم آموزش‌ها به صورت نظری و بالینی دنبال خواهند شد.

 همچنین در پایان دوره شش‌ساله یعنی دو ترم آخر، دانشجویان در حال تحصیل در رشته پزشکی یک دوره کارآموزی خواهند داشت باید 37 هفته در بیمارستان‌ها شیفت بدهند و بدین ترتیب طرح خود را میگذرانند..در پایان دوره شش‌ساله، هیئت مدیره دانشگاه مربوطه مدرک دکترای پزشکی را به داوطلب مورد نظر که کلیه فرآیندهای آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد، تقدیم می‌کنند. آنها در پایان این دوره موفق به دریافت مدرک M.D می‌َشوند که معادل مدرک پزشکی در ایران است. شهریه دوره های پزشکی در مجارستان در دانشگاه های مختلف به صورت میانگین بین 16,000 تا 20,000 دلار در سال است.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته پزشکی در مجارستان

از آن جایی که تحصیل پزشکی در مجارستان کاملا  با استانداردهای موجود در دنیا هم سطح بوده و جامعه جهانی پزشکی برای خدمات تحصیلی و آموزشی ارائه شده توسط این کشور بالاترین حد کیفیت را در نظر گرفته است.

همین شرایط آسان برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور مجارستان باعث شده تا متقاضیان به راحتی و با کمترین سختی به تحصیل دراین رشته مشغول گردد.

 

مدارک لازم جهت ارائه به دانشگاه پس از قبولی در آزمون ورودی:

  • مدرک دیپلم و ریز نمرات دیپلم به زبان انگلیسی
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی و کارت ملی به زبان انگلیسی
  • پرداخت هزینه های مزتبط با تحصیل در کشور مجارستان
  • مدرک زبان رسمی آیلتس(5 الی 6) و تافل(60 الی 90)( اجباری نمی باشد)
  • ارائه برگه قبولی در آزمون ورودی و یا مصاحبه بنا به درخواست هر دانشگاه

نحوه اخذ پذیرش در دوره تخصص پزشکی در کشور مجارستان

متقاضیان تحصیل در دوره تخصص پزشکی در دانشگاه‌های کشور مجارستان ، نیاز به ارائه مدرک آزمون آیلتس (بالای 6)  یا تافل(بالای 90) خواهند داشت. درصورتی که مدارک زبان آیلتس یا تافل ندارید، حتماً پیش از اقدام برای دوره تخصص در رشته پزشکی در کشور مجارستان نسبت به اخذ این مدارک اقدام نمایید. زبان تحصیلی در رشته‌های مختلف در دوره تخصص پزشکی در کشور مجارستان معمولا به انگلیسی است و همچنین در بعضی موارد زبان‌های آلمانی، فرانسوی و مجارستانی در دوره اخذ تخصص مورد استفاده قرار می‌گیرند. طول دوره تخصص بسته به نوع انتخاب رشته از ۳ تا ۶ سال به طول می‌انجامد.

جهت اخذ پذیرش در دوره تخصص پزشکی ارائه سوابق کاری و تحصیلی و کارت پایان دوره عمومی پزشکی الزامیست.

نحوه اخذ پذیرش در رشته پزشکی عمومی در کشور مجارستان

متقاضیان لازم است ابتدا در آزمون ورودی جهت پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی کشور مجارستان شرکت کنند که شامل یک آزمون کتبی و یک آزمون شفاهی است. آزمون کتبی به مدت دو ساعت و نیم و شامل سوالات چند گزینه‌ای از دروس زیست شناسی، شیمی، انگلیسی و انگلیسی پزشکی است. برای بخش شفاهی آزمون یکی از اساتید دانشگاه با متقاضیان در مورد موضوعات پزشکی مصاحبه می‌کند. دانشجویان برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی مجارستان، لازم است درخواست خود را تا ۳۰ ژوئن هر سال ارسال کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش رشته پزشکی عمومی در کشور مجارستان

متقاضیان تحصیل پزشکی عمومی در مجارستان جهت پذیرش در دانشگاه مربوطه لازم است مدارک زیر را ارائه دهند:

  • قبولی در آزمون ورودی
  • تکمیل فرم درخواست برای ورود به دانشگاه
  • ارائه دیپلم دبیرستان و یا کالج به صورت رسمی و به زبان انگلیسی
  • گزارش واکسیناسیون (هپاتیت، صرع و سرخک)
  • اسکن کامل پاسپورت
  • عکس پاسپورتی

معرفی دانشگاه‌های پزشکی در مجارستان

سیستم آموزش عالی مجارستان شامل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است که هم برنامه درسی آموزشی و هم مقاطع مربوط به آن را تا مقطع دکترا فراهم می‌کنند و همچنین به فعالیت‌های تحقیقاتی کمک می‌کنند. دانشگاه هایی که در کشور مجارستان رشته پزشکی را برای دانشجویان بین الملل فراهم کرده و سالانه بیش از ۸۵۰ دانشجوی جدید را در رشته پزشکی به زبان انگلیسی پذیرش می‌کنند به شرح زیر است:

  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه سملوایس
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه سگد
  • تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن واقع در شهر تاریخی دبرسن (دومین شهر بزرگ مجارستان) در سال ۱۹۱۲ میلادی تاسیس شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه متشکل از ۲۲ دپارتمان علوم پایه و ۲۵ دپارتمان بالینی از جمله رشته‌های شیمی بالینی، طب داخلی، جراحی، روانپزشکی، اطفال و غیره است. این دانشگاه همچنین به عنوان یک بیمارستان شهری برای شهر دبرسن عمل می‌کند، و این یکی از بهترین مزایا و فرصت برای دانشجویانی است که مشتاق آموزش بالینی در رشته پزشکی هستند.

دانشکده پزشکی دوره تحصیلی به زبان انگلیسی را در سال ۱۹۸۷ میلادی و تنها با ۴۹ دانشجو آغاز کرد و  امروزه دانشگاه دبرسن بیش از ۱۵۰۰ نفر دانشجو از سراسر جهان که به زبان انگلیسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستن را شامل میشود. زمان شروع کلاس‌ها در این دانشگاه اول ماه سپتامبر است.

  • هزینه‌ها و شهریه‌های رشته پزشکی در دانشگاه دبرسن

هزینه پذیرش در دانشگاه دبرسن مجارستان معادل ۱۵۰ دلار آمریکا و هزینه آزمون ورودی این دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی معادل ۳۵۰ دلار آمریکا است. همچنین هزینه تحصیل در رشته پزشکی معادل ۱۶۹۰۰ دلار آمریکا در سال است.

  • تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه سمل‌وایس مجارستان

دانشگاه سمل وایس در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان واقع شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه در سال ۱۷۶۹ میلادی تأسیس شده و قدیمی‌ترین دانشکده پزشکی مجارستان محسوب می‌گردد. این دانشکده در سال ۱۹۵۱ میلادی به یک دانشکده پزشکی مستقل تبدیل شد. دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی در سال ۱۹۵۵ میلادی تأسیس شدند. دانشگاه سمل‌وایس اولین دانشگاه مجارستانی بود که تدریس به زبان انگلیسی را ارائه داد. امروزه بیش از ۴۰۰۰ دانشجو در دانشگاه سمل‌وایس در حال تحصیل پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی هستند.

  • هزینه‌ها و شهریه‌های رشته پزشکی دانشگاه سمل‌وایس

هزینه پذیرش در دانشگاه سمل‌وایس معادل ۳۵۰ دلار آمریکا است. متقاضیانی که در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند باید ظرف ۱۴ روز پس از ثبت‌نام یک سپرده غیرقابل استرداد به مبلغ ۲ هزار دلار آمریکا به حساب دانشگاه واریز کرده که این مقدار از هزینه شهریه ترم اول کسر خواهد شد. هزینه ثبت‌نام در رشته پزشکی معادل ۲۲۰ دلار آمریکا است و شهریه تحصیل در رشته پزشکی به ازای هر ترم به میزان ۹۱۰۰ دلار آمریکا خواهد بود.

  • تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ در سال ۱۳۶۷ میلادی و در شهر پچ (پنجمین شهر بزرگ مجارستان) واقع ‌در جنوب این کشور تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور به‌حساب می‌آید. امروزه این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور مجارستان به‌شمار می‌رود که شامل انواع فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی است که در داخل و خارج از مجارستان به رسمیت شناخته شده‌اند.

دانشکده پزشکی در دانشگاه پچ با ۱۰۰ سال قدمت، دانشجویان را در زمینه‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی آموزش می‌دهد. تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در سال ۱۹۸۵ میلادی مویسر شد و امروزه بیش از ۲۵۰ دانشجو هرساله در این سیستم آموزشی تحصیل می‌کنند. تحصیل پزشکی در دانشگاه پچ به دو صورت یکی به زبان انگلیسی و دیگری به زبان آلمانی صورت می‌گیرد و شروع کلاس‌ها از اول سپتامبر هر سال است.

  • هزینه‌ها و شهریه‌های رشته پزشکی دانشگاه پچ

هزینه درخواست جهت پذیرش به زبان انگلیسی ۲۰۰ دلار آمریکا و هزینه آزمون ورودی این دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی به میزان ۲۵۰ دلار آمریکا است. هم‌چنین هزینه ثبت‌نام در این دانشگاه معادل ۲۵۰ دلار آمریکا است. هزینه تحصیل در رشته پزشکی معادل ۱۶۷۵۰ دلار آمریکا در سال است. (هزینه ترم اول معادل ۹۰۰۰ دلار آمریکا و هزینه ترم دوم معادل ۷۷۵۰ دلار آمریکا).

همچنین هزینه درخواست جهت پذیرش به زبان آلمانی ۲۰۰ یورو و هزینه آزمون ورودی دانشگاه جهت تحصیل در رشته پزشکی به میزان ۱۷۰ یورو است. هم‌چنین هزینه ثبت‌نام در این دانشگاه معادل ۲۲۰ یورو بوده و هزینه تحصیل در رشته پزشکی معادل ۷۵۰۰ یورو برای هر ترم محاسبه می‌گردد.

  • تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه سگد مجارستان

سگد، سومین شهر بزرگ مجارستان است که در قسمت جنوبی این کشور واقع شده است. دانشگاه سگد مجارستان در قرن ۱۶ میلادی ساخته شده که دانشکده پزشکی آن در سال ۱۷۷۵ میلادی تأسیس شد. دانشگاه سگد یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌ها در مجارستان به شمار می‌آید. این دانشگاه تحصیل به زبان انگلیسی را در سال ۱۹۸۵ آغاز کرد و امروزه بیش از ۱۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

  • هزینه‌ها و شهریه‌های رشته پزشکی دانشگاه سگد

هزینه پذیرش و آزمون ورودی دانشگاه سگد مجارستان جهت تحصیل در رشته پزشکی به میزان ۴۰۰ دلار آمریکا است و هزینه هر ترم (۱۲ترم) در ۶ سال تحصیلی رشته پزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است

نام ترم

هزینه هر ترم

ترم یک

۹,۳۰۰ دلار آمریکا

ترم دو تا ترم دوازدهم

۸,۶۰۰ دلار آمریکا

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

دوره دندانپزشکی در مجارستان

دوره دندانپزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی 5 سال به طول می انجامد که این زمان نیز بدون در نظر گرفتن دوره پری مدیکال و یا همان پیش پزشکی است. در ابتدای این دوره دانشجویان، علوم پایه پزشکی را فرا می‌ گیرند و سپس به صورت تخصصی‌تر در زمینه دندانپزشکی و موضوعات مختلف آن آموزش می‌بینند و در پایان هم در کنفرانس‌ها و جلسات عملی بیمارستان‌ها شرکت می‌کنند.

 

دانشکده دندانپزشکی، دوره های دانشگاهی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه میدهد و دوره آموزش دندانپزشکی به 3 زبان مختلف ارائه می شود که عبارتند از زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی. بعد از اتمام تحصیل، دانشجویان مدرک دکترای دندانپزشکی (D.M.D.) را اخذ مینمایند. 

به دلیل وجود دانشگاه‌های با کیفیت آموزشی بالا، امکان اخذ ویزا برای دوره‌های کوتاه‌مدت و همچنین هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تحصیل و زندگی در مجارستان  تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان بسیار محبوب است. همین موضوع موجب شده است که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به خارج، تحصیل در مجارستان را به‌عنوان پلی برای ورود به سایر کشورها انتخاب کنند. کشور مجارستان به‌عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هرساله تعداد زیادی از متقاضیانی تحصیل در رشته دندانپزشکی در یک کشور اروپایی دارند را به خود جذب می‌کند. هزینه تحصیل دندان‌پزشکی در مجارستان در حدود ۱۷۰۰۰ دلار آمریکا در سال است.

شرایط کلی تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان

متقاضیانی تحصیل در رشته  ، قبل از ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور باید آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های مجارستان را با موفقیت پشت سر بگذارند.

و همینطور باید دوره یک‌ساله پیش‌پزشکی(Pre-Medical) را بگذرانندکه این دوره‌ها توسط کالج‌ها و موسسات مختلف در کشورمجارستان ارائه می‌گردد.

دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان باید یک دوره پنج‌ساله تحصیلی را در سپری کنند. این دوره تحصیلی شامل دو قسمت علوم پایه و بالینی بوده و به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده برای دانشجویان متقاضی ارائه می‌گردد.

 

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان

  • امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • امکان گذراندن دوره فاندیشن در کالج های معتبر مجارستان
  • اعتبار بالای مدارک پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده توسط دانشگاه‌های کشور مجارستان
  • سطوح بالای آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های مجارستان
  • امکان اشتغال پس از اتمام دوره تحصیل در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر دنیا از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان و غیره
  • امکان انتقال دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه‌های معتبر کشور مجارستان به دیگر دانشگاه‌های کشورهای اروپایی عضو شینگن و یا کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا.
  • عضویت دانشگاه‌های علوم پزشکی مجارستان در سازمان بهداشت جهانی
  • خدمات بیمه درمانی حین تحصیل در مجارستان

دوره فاندیشن جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان

بهترین گزینه برای آن دسته از متقاضیانی که از نظر دانش زبان انگلیسی ضعیف هستند و یا آمادگی کافی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی را ندارند، تحصیل در دوره‌های پیش‌پزشکی یا فاندیشن در مجارستان، محسوب می شود. در دوره‌های پیش‌پزشکی ، متقاضیان به مدت یک تا دو ترم به زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل می‌کند و برای گذراندن آزمون ورودی آماده می شوند.

شانس قبولی برای متقاضیانی که در دوره‌های فاندیشن شرکت می‌کنند به مراتب بیشتر است زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا بوده و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده‌اند. دوره‌های فاندیشن نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

 

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان

زبان تحصیل و آموزش در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور مجارستان اکثرا به زبان انگلیسی است. درصورتی که درخواست کننده دارای مدرک زبان نباشد، حتما باید در دوره‌های زبان انگلیسی که در کشور مجارستان برگزار می‌گردد شرکت کرده و پس از دریافت مدرک زبان با نمره قبولی مناسب شروع به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان و دانشگاه موردنظر خود نماید.

دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های مجارستان، مهارت‌های انگلیسی دانشجویان را ارزیابی می‌کنند. درغیر این صورت ممکن است از دانشجویان بخواهند مدرکی را در قالب نمرات آزمون آیلتس یا آزمون تافل ارائه دهند. مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان، ۵ سال (شامل ۱۰ ترم) است.

در ۳ سال اول متقاضیان، علوم پایه و دوره‌های دندانپزشکی را آموزش می‌بینند که این دوره‌ها پایه و اساس دندانپزشکی بالینی هستند همچنین در ۲ سال پایانی، مطالعه بالینی در هر یک از رشته‌های دندانپزشکی با تأکید بر ارزیابی و مدیریت بیماران صورت می‌پذیرد. دانشجویان سال آخر دندانپزشکی باید در برنامه‌های انتخابی ، کنفرانس‌های بالینی و فعالیت‌های بیمارستانی شرکت نمایند و بعد از به پایان رساندن این دوره‌ها به این افراد مدرک دکترای دندانپزشکی اعطا می‌گردد.

مدارک جهت اخذ پذیرش از سوی دانشگاه مربوطه در مجارستان:

  • تکمیل فرم درخواست برای ورود به دانشگاه
  • “گذراندن آزمون های ورودی ارائه شده توسط دانشگاه موردنظر
  • ارائه دیپلم دبیرستان و یا کالج به ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • ارائه گذرنامه با حدود ۶ ماه اعتبار
  • کپی گذرنامه
  • ارائه مدرک زبان رسمی تافل ۶۰ تا ۸۰یا آیلتس ۵ تا ۶
  • گزارش واکسیناسیون ( واکسن های هپاتیت B، صرع، سرخک)
  • ارائه تمکن مالی برای مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان و همچنین گذران زندگی برای مدت یک سال در این کشور
  • ارائه مدارک شناسایی و شناسنامه و کارت ملی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • پرداخت تمامی هزینه های مربوط به امور ثبت نام و پذیرش تحصیلی در کشور مجارستان

 

دانشگاه سگد کشور مجارستان

 

دانشگاه سگد یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌ها در کشور مجارستان به شمار می‌آید. این دانشگاه تحصیل به زبان انگلیسی را در سال ۱۹۸۵ آغاز کرد و امروزه بیش از ۱۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

معادل به دلار آمریکا

عنوان هزینه‌ها

۱۵۰ دلار آمریکا

هزینه پذیرش

۲۵۰ دلار آمریکا

هزینه آزمون ورودی

۱۷۰۰۰ دلار آمریکا در سال

هزینه تحصیل

 

 

دانشگاه دبرسن کشور مجارستان

دانشکده پزشکی این دانشگاه متشکل از ۲۲ دپارتمان در علوم پایه و ۲۵ دپارتمان بالینی از جمله رشته‌های شیمی بالینی، طب داخلی، جراحی، روانپزشکی، اطفال و غیره است. دانشگاه پزشکی دبرسن همچنین به عنوان یک بیمارستان شهری برای شهر دبرسن عمل می‌کند. امروزه بیش از ۱۵۰۰ نفر دانشجو از سراسر جهان به زبان انگلیسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

 

معادل به دلار آمریکا

عنوان هزینه‌ها

۱۵۰ دلار آمریکا

هزینه درخواست

۳۵۰ دلار آمریکا

هزینه آزمون ورودی

۱۷۵۰۰ دلار آمریکا به ازای هر سال

هزینه تحصیل

 

دانشگاه پچ کشور مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان در سال ۱۳۶۷ میلادی در شهر پچ تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور به‌حساب می‌آید. امروزه این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور مجارستان به‌شمار می‌رود که شامل انواع فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی است که در داخل و خارج از مجارستان به رسمیت شناخته شده‌اند. این دانشکده در دانشگاه پچ با ۱۰۰ سال قدمت، دانشجویان را در زمینه‌های پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی آموزش می‌دهد. تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در سال ۱۹۸۵ میلادی امکان‌پذیرشد و امروزه بیش از ۲۵۰ دانشجو هرساله در این سیستم آموزشی تحصیل می‌کنند. هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

معادل به دلار آمریکا

عنوان هزینه‌ها

۲۰۰ دلار آمریکا

هزینه درخواست

۲۵۰ دلار آمریکا

هزینه آزمون ورودی

۲۵۰ دلار آمریکا

هزینه ثبت‌نام

۱۷۳۵۰ دلار آمریکا در سال (هزینه ترم اول معادل ۹۳۰۰ دلار آمریکا و هزینه ترم دوم معادل ۸۰۵۰ دلار آمریکا)

هزینه تحصیل

 

دانشگاه سمل‌وایس کشور مجارستان

دانشگاه سمل وایس مجارستان در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان واقع شده است. دانشکده پزشکی این دانشگاه که قدیمی‌ترین دانشکده پزشکی مجارستان محسوب می‌گردد در سال ۱۷۶۹ میلادی تأسیس شد. این دانشکده در سال ۱۹۵۱ میلادی به یک دانشکده پزشکی مستقل تبدیل شد.

دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی در مجارستان در سال ۱۹۵۵ میلادی تأسیس شدند. دانشگاه سمل‌وایس اولین دانشگاه مجارستانی بود که تدریس به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی را ارائه داد.

امروزه بیش از ۴۰۰۰ دانشجو در دانشگاه سمل‌وایس در حال تحصیل پزشکی هستند.متقاضیان پذیرفته شده‌ در این دانشگاه باید ظرف مدت ۱۴ روز پس از ثبت‌نام یک سپرده غیرقابل استرداد به مبلغ ۲ هزار دلار آمریکا را به حساب دانشگاه واریز کنند. این مقدار از هزینه شهریه ترم اول کسر خواهد شد. سایر هزینه‌های کلی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه به شرح زیر است:

عنوان هزینه‌ها

معادل به دلار آمریکا

هزینه پذیرش

۳۵۰ دلار آمریکا

هزینه ثبت‌نام

۲۲۰ دلار آمریکا

هزینه تحصیل

هر ترم به میزان ۹۱۰۰ دلار آمریکا

هزینه‌های مازاد(در سال سوم تا پنجم تحصیلی)

معادل ۱۸۰۰ دلار آمریکا (جهت تهیه مواد تخصصی)

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

دوره داروسازی در مجارستان

تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان به نسبت سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مقرون به صرفه تر است و تدریس این رشته به زبان انگلیسی انجام می‌گردد. تحصیل در مجارستان و دانشگاه‌های این کشور هدف بسیاری از دانشجویانی است که دارای برنامه مناسبی برای آینده خود بوده و تصمیم دارند در یک کشور معتبر اروپایی با هزینه پایین و در رشته موردنظر خود تحصیل نمایند

  • شرایط و ساختار کلی تحصیل در رشته داروسازی در کشور مجارستان
  • دوره فاندیشن جهت تحصیل در رشته داروسازی
  • آزمون‌های ورودی رشته داروسازی
  • شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در رشته داروسازی
  • دانشگاه‌های برتر در رشته داروسازی
  • هزینه‌های تحصیل رشته داروسازی
  • بورسیه تحصیلی برای رشته داروسازی
  • امکان کار پس از تحصیل
  • درآمد ماهیانه داروسازان

شرایط و ساختار کلی تحصیل در رشته داروسازی در کشور مجارستان

تحصیل در این رشته  شامل یک دوره پنج‌ساله (ده ترم) است که به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد. رشته داروسازی در مجارستان به دو بخش تقسیم می‌شود که عبارتند از:

بخش اول:

مقدمه‌ای بر دروس علوم پایه است که مبنایی برای مطالعات دارویی محسوب شده و شامل ۲ سال اول تحصیل می‌گردد.

بخش دوم: 

شامل۳سال تحصیلی است، دانشجویان در برنامه‌های عمومی و تخصصی داروسازی شرکت می‌کنند. این برنامه‌ها به تدریج از دروس تئوری به سمت دروس عملی و آزمایشگاهی پیش می‌روند تا دانشجویان بتوانند دانش خود را در سطح عملی نیز آزمایش کنند.آموزش‌هایی که دانشجویان داروسازی در دوره ۵ ساله می‌گذرانند شامل آموزش‌های بالینی و نحوه استفاده از داروها، فرمولاسیون دارو، اهداف درمانی، موارد منع مصرف داروها، عوارض جانبی دارو و … است. آموزش‌ها و دوره‌هایی که در دانشگاه‌های مجارستان برگزار می‌گردد که هر سال طبق جدیدترین دانش روز دنیا در حال تحول و پیشرفت است. دانشجویان پس از موفقیت در آزمون‌های دوره داروسازی، مدرک داروسازی خود را از دانشگاه اخذ می‌کنند.

دوره فاندیشن جهت تحصیل در رشته داروسازی

برای آن دسته از متقاضیانی که از نظر دانش زبان انگلیسی ضعیف هستند و یا آمادگی کافی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی و داروسازی را ندارند ،تحصیل در دوره‌های پیش‌پزشکی یا فاندیشن در مجارستان، می‌تواند بهترین گزینه محسوب گردد. در دوره‌های پیش‌پزشکی مجارستان، متقاضی به مدت یک تا دو ترم به زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل می‌کند و دانشگاه  او را برای گذراندن آزمون ورودی آماده می‌کند. شانس قبولی در رشته داروسازی در مجارستان، برای متقاضیانی که در دوره‌های فاندیشن شرکت می‌کنند به مراتب بیشتر است. زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا بوده و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده‌اند. دوره‌های فاندیشن نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

آزمون‌های ورودی رشته داروسازی

دانشگاه‌های مجارستان جهت اخذ پذیرش در رشته داروسازی آزمون‌های ورودی برگزار می‌کنند تا دانش، مهارت و انگیزه متقاضیان را ارزیابی کنند. آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های مجارستان برای تحصیل در رشته داروسازی شامل دو بخش کتبی و شفاهی است.

آزمون کتبی با توجه به چارچوب دانشگاه‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شامل ۲۰ سؤال زیست شناسی، ۲۰ سؤال شیمی، ۴۰ سؤال زبان انگلیسی عمومی و ۲۰ سؤال زبان انگلیسی پزشکی است. این سوالات به صورت چندگزینه‌ای طرح شده و مدت زمان پاسخگویی به آن‌ها یک ساعت و ۴۰ دقیقه است.

بخش شفاهی آزمون، یک مصاحبه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای با یکی از اساتید دانشگاه مورد نظر از طریق زوم یا بصورت حضوری می باشد که سوالات آن درباره پزشکی و انگیزه تحصیلی متقاضی است.

 

شرایط و مدارک لازم :

متقاضیان پس از قبولی در آزمون ورودی باید مدارک زیر را جهت ثبت‌نام به دانشگاه مربوطه ارائه کنند. ارائه مدرک زبان آزمون آیلتس یا آزمون تافل الزامی است :

 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته داروسازی در مجارستان عبارتند از

  • مدرک زبان رسمی تافل۶۰ تا ۸۰ یا آیلتس ۵ تا ۶( اجباری نمی باشد)
  • برگه قبولی آزمون و یا مصاحبه ( که با توجه به نوع دانشگاه در این کشور متفاوت است).
  • مدرک دیپلم و ریز نمرات ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • گدرنامه با بیش از 6 ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی، شناسنامه و کارت ملی و یا سایر مدارک شناسایی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • پرداخت تمامی هزینه‌های مربوط به امور ثبت‌نام و پذیرش تحصیلی در کشور مجارستان

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

دانشگاه‌های برتر مجارستان در رشته داروسازی

سیستم آموزش عالی مجارستان شامل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است که برنامه درسی آموزشی و مقاطع مربوط به آن را تا مقطع دکترا فراهم می‌کنند. دانشگاه‌های مجارستان همچنین به فعالیت‌های تحقیقاتی کمک می‌کنند. دانشگاه های زیر از برترین دانشگاه های تحصیل در این رشته میباشند:

  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه سملوایس
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه سگد

هزینه‌های تحصیل در رشته داروسازی

هزینه‌های تحصیل، آزمون‌های ورودی و ثبت‌نام در هر یک از دانشگاه‌های مجارستان متفاوت است. در جدول زیر شهریه‌ها و هزینه‌های ثبت‌نام در چهار دانشگاه داروسازی مطرح در مجارستان ذکر شده است:

هزینه آزمون ورودی

هزینه ثبت‌نام

شهریه

نام دانشگاه

USD ۳۵۰

USD ۱۵۰

USD ۸۰۰۰ به ازای هر سال

دانشگاه دبرسن

400 USD

EUR ۳۰۰

ترم اول (EUR ۶۲۷۰)
ترم دوم (EUR ۴۱۵۰)
ترم سوم تا ترم ششم (EUR ۵۰۰۰)
ترم هفتم وهشتم (EUR ۵۱۵۰)
ترم نهم و دهم (EUR ۴۸۵۰)

دانشگاه سگد

USD ۲۵۰

USD ۲۰۰

به ازای هر سال EUR ۸۴۰۰ (۴۴۰۰ یورو برای ترم اول و ۴۰۰۰ یورو برای ترم دوم)

دانشگاه پچ

۳۵۰ USD

USD ۲۲۰

۶۰۰۰ USD (هر ترم)

دانشگاه سمل‌وایس

بورسیه تحصیلی برای رشته داروسازی

بورسیه‌های تحصیلی مجارستان از سوی دانشگاه‌های مختلف برای متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی درنظر گرفته‌شده‌اند که از مقطع کارشناسی تا دکترا را پوشش می‌دهند. بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum مجارستان یکی از این بورسیه‌ها است. در جدول زیر میزان حمایت این بورسیه تحصیلی در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی اشاره شده‌است:

کمک هزینه خوابگاه

کمک هزینه بیمه درمانی

کمک هزینه تحصیلی

مقطع

ماهیانه حدود ۱۱۵ یورو

حدود ۲۷۵ یورو به ازای هر سال

۱۲۰ یورو به ازای هر ماه

کارشناسی

ماهیانه حدود ۱۱۵ یورو

حدود ۲۷۵ یورو به ازای هر سال

۱۲۰ یورو به ازای هر ماه

کارشناسی ارشد

امکان کار پس از تحصیل در رشته داروسازی

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، ۹ ماه اجازه دارند در کشور مجارستان مانده و به جستجوی کار بپردازند و درصورتی که بتوانند کار پیدا کنند، می‌توانند ویزای تحصیلی مجارستان را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت کنند. فارغ‌التحصیلان داروسازی می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت، دانشگاه‌ها، داروخانه‌ها، شرکت‌های آرایشی و بهداشتی و مراکز تحقیقاتی و پژوهش مشغول به کار شوند.

درآمد ماهیانه داروسازان در مجارستان

فردی که به عنوان داروساز در مجارستان کار می کند معمولاً حدود ۱۴۵۲.۲۰ یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از ۷۸۴.۲۹ یورو (کمترین) تا ۲,۱۹۰.۹۵ یورو (بالاترین) متغیر است.

 

دوره فیزیوتراپی در مجارستان

تحصیل فیزیوتراپی در کشور مجارستان شامل یک دوره چهارساله (۱+۷ ترم) است که به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد. ترم‌های اول تا چهارم شامل موضوعات پایه، تئوری، حرفه‌ای و عملی می‌شود و ترم‌های پنجم تا هفتم شامل دانش کاربردی فیزیوتراپی بالینی است. در ترم آخر دانشجویان باید تحت نظارت اساتید برای توسعه مهارت‌های حرفه‌ای خود در محل‌های مختلف، به انجام فیزیوتراپی بالینی بپردازند.

 در طول زمان تحصیل، دانشجویان این فرصت را دارند که با روش‌های خاص درمانی پیچیده آشنا شوند. تحصیل فیزیوتراپی در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال و در مقطع دکترا بین ۲ تا ۴ سال است.

 

آزمون ورودی جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور مجارستان

متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی ، جهت اخذ پذیرش از سوی دانشگاه‌های مجارستان باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های مجارستان شرکت کنند تا دانش، مهارت و انگیزه متقاضیان مورد ارزیابی قرار گیرد.

آزمون کتبی با توجه به چارچوب دانشگاه‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود و هر آزمون شامل سه بخش است: ۲۰ سوال زیست‌شناسی ، ۲۰ سوال شیمی ، ۲۰ سوال زبان انگلیسی (انگلیسی عمومی و پزشکی) است و هیچ محدودیت زمانی برای پاسخ به آن‌ها در نظر گرفته نشده است. آزمون شفاهی شامل مصاحبه با یکی از اساتید دانشگاه مربوطه است که از طریق زوم انجام می‌شود و حدود ۲۰ دقیقه زمان میبرد. پس از گفتگو در مورد مسائل عمومی، از شما ۲ سوال از دروس زیست‌شناسی و ۲ سوال از شیمی به زبان انگلیسی پرسیده می‌شود.

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور مجارستان

یکی از اصلی‌ترین شرایط جهت تحصیل در رشته  فیزیوتراپی در این کشور، شرایط سنی متقاضیان است که طبق قوانین باید متقاضیان بالای ۱۸ سال سن داشته باشند. متقاضیان پس از قبولی در آزمون ورودی میبایست مدارک زیر را جهت ثبت‌نام به دانشگاه مربوطه ارائه نمایند. ارائه مدرک زبان آزمون آیلتس یا تافل الزامی نیست.

مدارک لازم عبارتند از:

  • فرم درخواست آنلاین
  • مدرک زبان رسمی تافل ۶۰ تا ۸۰ یا آیلتس ۵ تا ۶(اجباری نمی باشد)
  • مدرک دیپلم و ریز نمرات به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • گذرنامه با حدود ۶ ماه اعتبار
  • مدارک شناسایی، شناسنامه و کارت ملی و یا سایر مدارک شناسایی فرد متقاضی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • رسید پرداخت تمامی هزینه‌های مربوط به امور ثبت‌نام و پذیرش تحصیلی
  • برگه قبولی آزمون و یا مصاحبه که با توجه به نوع دانشگاه در کشور مجارستان متفاوت است.

دانشگاه‌های برتر رشته فیزیوتراپی در کشور مجارستان

سیستم آموزش عالی مجارستان شامل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است که برنامه درسی آموزشی و مقاطع مربوط به آن را تا مقطع دکترا فراهم می‌کنند. دانشگاه‌های مجارستان همچنین به فعالیت‌های تحقیقاتی کمک می‌کنند. در کشور مجارستان ۴ دانشگاه جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی فعالیت دارند که از دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در رشته فیزیوتراپی هستند، استقبال می‌کنند.

  1. دانشگاه دبرسن
  2. دانشگاه سملوایس
  3. دانشگاه پچ
  4. دانشگاه سگد

هزینه‌های تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور مجارستان

هزینه‌های تحصیل، آزمون‌های ورودی و ثبت‌نام در هر یک از دانشگاه‌های مجارستان متفاوت است. در جدول زیر شهریه‌ها و هزینه‌های ثبت‌نام در چهار دانشگاه مطرح در مجارستان ذکر شده است:

شهریه

هزینه آزمون ورودی

هزینه ثبت‌نام

نام دانشگاه

۶۰۰۰ USD به ازای هر سال

USD ۳۵۰

USD ۱۵۰

دانشگاه دبرسن

۳۱۰۰ EUR به ازای هر ترم

400 USD

EUR ۳۰۰

دانشگاه سگد

۲۵۰۰ EUR به ازای هر ترم

USD ۱۰۰

USD ۲۰۰

دانشگاه پچ

EUR ۳۴۰۰

۳۵۰ USD

USD ۲۲۰

دانشگاه سمل‌وایس

بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در کشور مجارستان

بورسیه‌های تحصیلی مجارستان از سوی دانشگاه‌های مختلف برای متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی درنظر گرفته‌شده‌اند که از مقطع کارشناسی تا دکترا را پوشش می‌دهند. بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum مجارستان یکی از این بورسیه‌ها است. در جدول زیر میزان حمایت این بورسیه تحصیلی در مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد فیزیوتراپی اشاره شده‌است:

کمک هزینه خوابگاه

کمک هزینه بیمه درمانی

کمک هزینه تحصیلی

مقطع

ماهیانه حدود ۱۱۵ یورو

حدود ۲۷۵ یورو به ازای هر سال

۱۲۰ یورو به ازای هر ماه

کارشناسی

ماهیانه حدود ۱۱۵ یورو

حدود ۲۷۵ یورو به ازای هر سال

۱۲۰ یورو به ازای هر ماه

کارشناسی ارشد

امکان کار پس از اتمام تحصیل  در رشته فیزیوتراپی

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، ۹ ماه اجازه دارند در کشور مجارستان مانده و به جستجوی کار بپردازند و درصورتی که بتوانند کار پیدا کنند، می‌توانند ویزای تحصیلی مجارستان را به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور اقامت کنند. فارغ‌التحصیلان فیزیوتراپی می‌توانند به عنوان فیزیوتراپ، درمانگر ورزشی، کایروپراکتیک، فیزیولوژیست ورزشی و غیره مشغول به کار شوند. هم‌چنین می‌توانند در بیمارستان ها، کلینیک‌های خصوصی، مدارس ویژه، مراکز اجتماعی، خانه‌های سالمندان یا باشگاه‌های ورزشی کار کنند.

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

دوره پرستاری در مجارستان

 ورود به این رشته از رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی آسان تراست. . برنامه پرستاری در مجارستان یک برنامه 3 ساله که در آن دانشجویان علاوه بر علم آموزی، مهارت های لازم برای ورود به بازار کار پرستاری را نیز کسب می کنند. تحصیل پرستاری در مجارستان در 2 مقطع لیسانس (8 ترمی) و فوق لیسانس (3 ترمی) و به صورت تمام وقت و پاره وقت امکان پذیر است.موسسات آموزشی مختلفی در مجارستان هستند که برنامه آموزشی پرستاری را به زبان انگلیسی و در مقاطع مختلف لیسانس و فوق لیسانس به دانشجویان خارجی ارائه می نمایند. 

دانشگاه های برتر مجارستان در رشته پزشکی در سال ۲۰۲۲

دانشگاه‌های برتر مجارستان در رشته پزشکی که در رنکینگ جهانی QS و رنکینگ جهانی Times رتبه زیر ۱۰۰۰ را از آن خود کرده‌اند، در جدول زیر نمایش داده شده اند.

نام دانشگاه

رتبه در کشور مجارستان

رتبه جهانی در رنکینگ QS

رتبه در رنکینگ جهانی TIMES


University of Semmelweis

4

101-140

251-300

University of Szeged

 

1

551-560

801-1000

University of Pecs

 

3

701-750

801-1000

University of Debrecen

 

2

651-700

801-1000

اخذ اقامت و تابعیت پس از تحصیل پزشکی در مجارستان

افرادی که اقدام به اخذ ویزای تحصیلی میکنند، با هدف دریافت اقامت و سپس تابعیت آن کشور و یا دیگر کشورها تصمیم گیری می نمایند. اخذ ویزای تحصیلی، یکی از بهترین روش های دریافت اقامت موقت در اروپا می باشد؛ اما این اقامت به تنهایی منجر به دریافت اقامت دائم و پاسپورت سایر کشورها نمی شود و به همین دلیل، دانشجویان بایستی در طول دوره تحصیل و یا مدت نسبتاً کوتاهی پس از آن، برای تبدیل این اقامت به نوع دیگری اقدام نمایند که دارای آثار اقامتی باشد. به طور معمول با پنج سال کار در کشورهای اروپایی و پرداخت بیمه و مالیات می توان به اقامت دائم و سپس در سال های بعد به پاسپورت آن کشور دست یافت. یادآوری می کنیم که تحصیل پزشکی در مجارستان از اعتبار کافی برخوردار بوده و دریافت پیشنهاد کاری از دیگر کشورها با مدرک پزشکی مجارستان، امری دور از انتظار نیست.

اقامت پس از تحصیل در کشور مجارستان

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که ذهن بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل در مجارستان را مشغول می‌نماید، موضوع دریافت اقامت پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، ۹ ماه اجازه دارند در کشور مجارستان بمانند و به جستجوی کار بپردازند و درصورتی که توانستند کار پیدا کنند، می‌توانند ویزای تحصیلی خودرا به ویزای کاری تبدیل کرده و در این کشور بمانند.

اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در رشته پزشکی در کشور مجارستان

دانشجویان بین‌المللی که شهروندان اتحادیه اروپا نیستندو قصد اقامت بیش از 90 روز در کشور مجارستان را دارند می بایست برای اقامت در این کشور درخواست ویزای دانشجویی طولانی‌مدت بدهند. شرایط ویزای دانشجویی برای مجارستان متفاوت است، بنابراین مهم است که پیش از این، طبق مقررات کشور خود درخواست کنید.

برای دریافت ویزای دانشجویی مجارستان، ابتدا باید نامه پذیرش از دانشگاه مجارستان را داشته باشید. شما فقط می‌توانید برای ویزای دانشجویی خود قبل از عزیمت از کنسولگری یا سفارت مجارستان که صلاحیت آن در ایالت یا کشور محل اقامت دائم شما است، اقدام کنید. پردازش ویزا معمولاً حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

  • مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان به شرح زیر است:

  • نامه پذیرش
  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه بعد از ورود شما
  • کپی از تمام صفحات گذرنامه
  • عکس گدرنامه با اعتبار کمتر از 6 ماه
  • تمکن مالی ( اثبات هزینه زندگی و تحصیلی در مجارستان برای یک سال- ماهیانه 700 الی 800 یورو)
  • پرداخت شهریه دانشگاه
  • اثبات مسکن و یا خوابگاه در مجارستان
  • بیمه درمانی
  • فرم درخواست ویزا

 هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان

هزینه‌های زندگی در مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. هزینه‌ها به طور طبیعی در شهرهای بزرگ مانند بوداپست به مراتب بالاتر است. دانشجویان در مجارستان می‌توانند تقریباً با ۷۵۰ یورو در ماه زندگی کنند، که نه فقط برای اجاره بلکه برای حمل و نقل عمومی، بیمه درمانی، خرید کتب درسی و نیز کافی است.

در همین مرحله نیاز به مشاوره دارید ؟

باز کردن چت
نیاز به کمک دارید ؟
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟